Dienstag, 27. November 2007

Mijn Familie

Mag ik jullie mijn familie voorstellen?



Dit is mijn gekke familie! Zij hebben deze foto voor mij gemaakt, opdat ik lachen kan en niet meer treurig ben. Van links naar rechts zie je mijn broer, mijn vader, mijn zus, mijn nicht, de vriend van mijn zus, mijn moeder en mijn neef. [Ist nur ein Foto vom Foto, daher nicht die beste Qualität, ich weiß!]


Klemens, mijn broer, is vijftien jaar oud maar heel kinderachtig. Hij porde mijn vader, zodat hij en Martina (mijn zus) bijna omgevallen zijn. Severin is twee jaar oud en hij spreekt altijd over mij en Brussel. Nu moeten zij allen op bezoek komen. En Leni, zij is straks een jaar, is mijn petekind, dus zij moet komen, want eenmal per jaar moet de meter haar petekind uitnodigen voor het "godeln". Normalerwijze is dat op Paasmaandag, mar het volgende jaar is alles anders.

Zo, dat is mijn kleine maar fijne, gekke familie. Ik ben blij dat hen binnenkort weerzie, en dat ik hen uitgezocht heb.

Das war mein erster freier flämischer (niederländischer) Text. Ich hab ein großes Lob dafür bekommen, auch wenn sie seeeehr viel ausgebesser hat (wer schreibt denn folgend mit v??? *lol*). Und den wollte ich euch mal nicht vorenthalten zum Üben, wenn ich dann daheim bin! ;)

1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

Boa, das klingt ja wirklich toll... so weit i das beurteilen kann *gg* und wenn ma weiß worums geht versteht ma ja sogar das meiste ;)
warst scho sehr brav in den letzten monaten :)
lg margit